ТЕМА: Клиничната комуникация – основно умение за лекаря и екипа
МОДУЛ 2019: ХАРАКТЕР, ЛИЧНОСТ, ДОВЕРИЕ, ЕМОЦИИ И ЛОЯЛНОСТ НА ПАЦИЕНТА
ДАТА: 27.10.2019 г.
ЛЕКТОР: д-р Венцислав Стоев
МЯСТО НА ПРОВЕЖДАНЕ: София, ул. Веслец 13
ПРОГРАМА
- Естеството на вербалната и невербална комуникация в клиничната практика
- Критериите, по които пациентите ни оценяват и ролята на характерите, личността и емоциите
- Различни изследвания в областта на клиничното общуване
- Подобряване на връзката лекар-пациент
- Междуличностните взаимоотношения
- Избягване на опасността от съдебни действия от страна на недоволни пациенти
ОБЩУВАНЕТО ЛЕКАР - ПАЦИЕНТ ИЗИСКВА ОВЛАДЯВАНЕТО НА СПЕЦИФИЧНИ ЗНАНИЯ И УМЕНИЯ ОТ СТРАНА НА ЛЕКАРЯ, КОИТО ПОМОГАТ НЕ САМО В ПРОФЕСИОНАЛНИЯ, НО И В ЛИЧНИЯ ЖИВОТ. Повечето лекари и медицински специалисти не изучават и не прилагат психологични знания и навици, защото нямат увереност , че могат да направят всичко както трябва. За всички нас е важно да овладеем психологичните «технологии за доверие». Както и всяка технология, те се състоят от алгоритми, т.е. верига от последователни действия. Пациентът вижда лекаря половин час за консултация, един и повече часа за лечение. Следователно, умението да се предизвика доверие трябва да бъде доведено до автоматизъм, да се достигат целите леко, непринудено и коректно по отношение на личността на пациента. Доверието на пациента е резултат от цялата работа на лекаря и неговия екип, сумарен ефект на взаимодействието през всички етапи на лечението и консултирането. Теоретически доверието към лекаря трябва да нараства при приближаването до финала на консултацията. Фактически, както показват изследванията и нашите наблюдения, то започва да намалява след етапа на диагностиката. По време на курса ние обучаваме както на относително прости, така и на сложни техники и знания свързани с клиничната комуникация. Преди всичко помагаме свободно и целенасочено да се проявява всичко добро, което има у всеки лекар - внимание, уважение към пациента, съчувствие, съпричастност. Да се прояви така, че да го забележи и позитивно да го оцени всеки пациент. За тази цел ние препоръчваме да се използва „системата на сигналите“ - вербални и невербални признаци на поведението, с помощта на които се достига определена комуникативна цел, желано въздействие на партньора. Главното, което помага да се предадат сигналите е – ПРОФЕСИОНАЛИЗМЪТ на лекаря и екипа. Да се направи разбираем, осезаем и материализиран от пациента.
ЦЕНА: 200 лв. до 10 октомври 2019 г., на място 300 лв. За групово записване отстъпка 10%.
ЗА ЗАПИСВАНЕ: тел. 02/988 07 73, 02/470 16 16, моб. 0888 883 142
Клиника «св.Аполония» e-mail: apoloniadent @gmail.com
Местата са ограничени!